Apostille - Legalizacja dokumentów - Warszawa - Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!
Apostille - Legalizacja dokumentów - Warszawa
Apostille jest urzędowym poświadczeniem mającym status dokumentu krajowego. Wydaje się je dokumentom urzędowym w celu poświadczenia ich ważności na terenie innego kraju. Apostille może być wydane dla dyplomu, świadectwa, ale też aktów notarialnych. Jest to swego rodzaju "paszport" dla różnego rodzaju pism.
Co daje apostille?
Dzięki posiadaniu apostille nie ma konieczności załatwiania dodatkowych formalności, jeżeli chcesz wykorzystać dokument swojego kraju za granicą. Ponadto takie poświadczenie potwierdza, że dokument został wydany przez właściwy organ, a wszelkie znajdujące się na nim podpisy i pieczęcie są oryginalne. Samo uzyskanie apostille jest również bardzo proste i nie wymaga skomplikowanych procedur — wystarczy zgłosić się do Ministerstwa Spraw Zagranicznych lub odpowiedniego urzędu czy placówki.
Kiedy potrzebne jest apostille?
Legalizacja dokumentów w formie apostille jest niezbędna np. podczas ubiegania się o pracę w danym kraju, ale też przed zakupem czy sprzedażą mieszkania lub rozpoczęciem nauki. Warto wiedzieć, że apostille działa tylko w krajach, które podpisały Konwencję haską.
O czym jeszcze należy pamiętać, starając się o apostille?
Jeżeli potrzebujesz apostille, powinieneś pamiętać, że wymagane jest jego tłumaczenie na język kraju, do którego jedziesz. Jeżeli jesteś obywatelem Ukrainy i chcesz przyjechać do Polski w celach zarobkowych lub na studia, to powinieneś skorzystać z takiej właśnie opcji. W przypadku dokumentów ukraińskich niezbędna może okazać się pomoc tłumacza języka ukraińskiego raz rosyjskiego, ponieważ niektóre dokumenty mogą być napisane częściowo w języku ukraińskim, a częściowo rosyjskim. Bez znajomości obu trudno będzie przetłumaczyć tekst dokładnie i bezbłędnie. Jeżeli wyjeżdżasz do Warszawy i potrzebujesz legalizacji dokumentów, zgłoś się do nas.